infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Infolinia czynna jest w godzinach:
Poniedziałek - Piątek 7.00 - 22.00
Sobota - Niedziela 8.00 - 18.00

Najlepsze opony na lato 2010 w testach ADAC

Czym kierować się przy zakupie opony? Skąd mam wiedzieć, która opona jest najlepsza, skoro na rynku jest tyle modeli?

Najlepsze opony na lato 2010 w testach ADAC

Bridgestone Potenza RE050 A

To jedna z opon uważanych przez wielu kierowców za symbol pewności i wysokich osiągów.

Pomimo, że Bridgestone Potenza RE050A jest obecna na rynku już od kilku lat, cały czas znajduje się w ścisłej czołówce.

Ten status potwierdziła zdobywając ocenę szczególnie polecanej w tegorocznym teście ADAC w rozmiarze 225/45 R17.

Bridgestone Potenza
Bridgestone Potenza RE050 A

Opona jest szczególnie ceniona za zrównoważone osiągi i niski poziom hałasu.

Specjaliści ze stajni Bridgestone wzorowali się na modelach Potenza stosowanych w Formule 1.

Opona posiada wysoki poziom przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni. Przy konstrukcji bieżnika wykorzystano technologię slick. 

Zastosowana mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki poszerza zakres optymalnych temperatur pracy opony. Rozwiązanie zapewnia wysokie osiągi w każdych letnich warunkach drogowych.

Rzeźba została zaprojektowana z myślą o jak najmniejszej emisji hałasu przez klocki. Ukośne rowki doskonale odprowadzają wodę. Innowacyjny kształt żebra i klocków zapewnia wysoką sterowalność i komfort akustyczny.


Opona dostępna jest w rozmiarach od 16” do 20” oraz profilach od 55 do 30. Jako pierwsze wyposażenie zostałą wybrana między innymi do:  AMG C-Class, S-Class, CLS 55 & SL 55, Aston Martin V8 Vantage, DB9 , Audi A4, A6, S6 , TT, BMW serii 1, 3, 5, 6 oraz Z4, Ferrari Enzo, 575-Maranello Superamerica, F430, Scaglietti 612, Honda S2000, Lexus IS 250/350, Mercedes-Benz A-Class, B-Class, C-Class, Mitsubishi Lancer Evolution 8, Opel Astra i Zafira, Porsche 911, Cayman i Boxster, Seat Altea, Leon, Toledo, Subaru Impreza & Legacy, Volkswagen Cabrio EOS, Golf 5, Golf GTI, Golf Plus i Passat.

Continental ContiPremiumContact 2

Produkt firmy Continental to kolejna opona, która od wielu lat cieszy się powodzeniem wśród kierowców.

Charakteryzuje się wysokimi wynikami we wszelkich testach.

Podobnie w tegorocznych ADAC, gdzie ContiPremiumContact2 uzyskała ocenę "szczególnie polecana” w rozmiarze 185/65 R15.
 
Opona ContiPremiumContact 2 to następca starszego modelu ContiPremiumContact. Mimo, że obydwie opony wyglądają podobnie, nowsza wersja została wyposażona w innowacyjną technologię, znacząco poprawiająca osiągi opony.

Continental ContiPremiumContact2
Continental ContiPremiumContact2

Zastosowanie nowoczesnych rowków 3D umożliwiło skrócenie dystansu hamowania na mokrej i suchej powierzchni. Trójwymiarowy kształt rowków pozwala na dużo skuteczniejsze odprowadzanie wody.

W trakcie jazdy na suchej nawierzchni, kształt rowków redukuje poziom szumów toczenia, zapewnia większa stabilność opony i kierowalność samochodu.

Specjaliści Continentala zastosowali nowy skład mieszanki, która zapewnia wyższą przyczepność oraz długie przebiegi.

Opona przeznaczona jest do samochodów klasy średniej i wyższej. Producent zapewnił szeroki wachlarz rozmiarów – opona dostępna jest w średnicach osadzenia od 14 do 18 cali, o profilach od 70 do 40, w szerokościach od 155 do 245.

Continental ContiSportContact 3

Podczas tegorocznych testów ADAC badano również drugą oponę ze stajni Continental – Continental ContiSportContact 3.

Continental ContiPremiumContact3
Continental ContiPremiumContact3

Opona przeznaczona jest do mocniejszych aut o sportowym charakterze.

Główną ideą przyświecającą producentowi było uzyskanie asymetrii. Asymetryczny jest cały bieżnik – rozkład rowków i nacięć na oponie.
Zastosowanie takiego rozwiązania gwarantuje wysoką stabilność i precyzję kierowania.

Parametry te są wyjątkowo istotne w czasie, gdy bieżnik jest poddawany oddziaływaniom sił poprzecznych, np. podczas wykonywania gwałtownych manewrów przy dużej prędkości.

Zakrzywione brzegi działają stabilizująco na żebra bieżnika, zmniejszając ich deformacje pod wpływem działających sił. Zastosowany kształt żeber pozwala na zachowanie sztywności wzdłużnej.

Projekt kształtu kanałów bieżnika zapewnia odpowiednie właściwości na mokrej nawierzchni.

Opona przeznaczona jest do samochodów klasy wyższej i sportowych.
Dostępna jest w rozmiarach o średnicach osadzenia od 16 do 22 cali, o profilach od 55 do 25 i w szerokościach od 195 do 325.

Dunlop SP Sport MAXX TT

Dunlop SP Sport MAXX TT to opona przeznaczona dla kierowców aut wyższej klasy i sportowych

Dunlop SP Sport Maxx TT
Dunlop SP Sport Maxx TT

Najistotniejsze rozwiązania technologiczne zastosowane w celu zwiększenia osiągów opony to: wykorzystanie Kevlaru, użycie mieszanki zawierającej nanocząsteczki oraz technologii Dunlop Toych Technology.

Znany ze swojej wytrzymałości Kevlar zapewnia lepszą sztywność i przyleganie stopni do opony.

Odpowiednia mieszanka gumy zawierająca wyselekcjonowane polimery zapewnia wysokie przebiegi oraz przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni.

W trakcie projektowania opony, położono duży nacisk na właściwości bieżnika. Większą stabilność i precyzję zapewnia kwadratowy ślad opony.

Zastosowana technologia MRT (Multi Radius Tread) dodatkowo zwiększa trakcję, poprzez optymalny rozkład ciśnienia w trakcie jazdy.

Dunlop SP Sport Maxx TT występuje w rozmiarach od 16 do 19 cali i szerokości od 195 do 255.
Dunlop SP Sport Fastresponse

Dunlop SP Sport Fastresponse została wyprodukowana przy udziale technologii Dunlop Touch Techology.

Dunlop SP Fastresponse
Dunlop SP Sport Fastresponse

Zastosowane w oponie rozwiązania mają kilka zasadniczych celów: zwiększenie wyczucia w każdych warunkach, zwiększenie przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni oraz zabezpieczenie przed aquaplaningiem.  

Asymetryczny bieżnik zbudowany jest z trzech stref, posiadających inny charakter i przeznaczenie. Zadbano o to, aby odcisk był kwadratowy i większy, co ma pozytywny wpływ na stabilność i precyzję prowadzenia.

Wykorzystano również technologię MRT. Zastosowana mieszanka poprawia właściwości na mokrej nawierzchni. Wszystko to dzięki odpowiedniemu połączeniu krzemionki i polimerów.

Opona produkowana jest w indeksach prędkości T, H, V. W średnicach osadzenia od 14" do 17" o wysokości profilu od 45 do 65 i szerokości od 185 do 225.
Michelin Pilot Sport 3

PilotSport 3 to nowość Michelin na sezon letni 2010.

Michelin Pilot Sport 3
Michelin Pilot Sport 3

Opona zastąpiła dedykowaną do mocnych sportowych aut poprzedniczkę – Pilot Sport 2.
 
Zgodnie z zapewnieniami producenta, wszystkie parametry opony zostały poprawione względem poprzedniego modelu. Długość hamowania na mokrym została skrócona o 3 metry, przebiegi zwiększyły się o 10 procent. Zmniejszone zostały również opory toczenia.

W jaki sposób udało się to osiągnąć? Producent zastosował trzy innowacyjne elementy:

Green Power Compound – specjalna mieszanka gumy bieżnika z odpowiednio opracowaną formułą elastomerów. Zastosowanie tej technologii poprawia przyczepność i wydłuża żywotność. W mieszance zastosowano również krzemionkę, wpływającą na obniżenie zużycia paliwa.

Technologia Anti-Surf – przeznaczeniem innowacji jest walka z aquaplaningiem. Zastosowane rozwiązanie polega na zaokrągleniu barków opony, przez to znajdują się one ponad powierzchnia drogi, umożliwiając skuteczniejsze odprowadzenie wody.

Technologia Programowych Odkształceń (Programmed Distortion) – specjalny kształt bieżnika, zapewniający przyczepność, zwiększający precyzję kierowania, gwarantujący równomierne zużycie. Wraz z mieszanką Green Power Compound pozwala utrzymywać optymalna temperaturę.

Opona szybko się rozgrzewa, gwarantując właściwą przyczepność już w kilka chwil od ruszenia.Po osiągnięciu optymalnej temperatury pracy konstrukcja bieżnika zapobiega nadmiernej kumulacji ciepła, co mogłoby pogorszyć właściwości jezdne.

Skuteczność zastosowanych rozwiązań potwierdziły wyniki testów ADAC. W rozmiarze 225/45 R17 Pilot Sport 3 została oceniona jako „szczególnie polecana”.

Nowy model Michelin będzie wprowadzany na rynek przez cały 2010 rok.

Producent zamierza do końca roku wprowadzić na rynek 25 rozmiarów. Pilot Sport 3 uzyskała już homologacje na pierwsze wyposażenie do Audi A3, Citroën C4, Ford CMax, Mercedes S65 AMG, Mercedes E-Class i Mercedes SL.

Nokian H
W gronie produktów wyróżnionych w rozmiarze 185/65 R15 znalazła się również opona Nokian H.
Nokian H i Nokian V mają taką samą rzeźbę bieżnika.

Różnica polega na składzie mieszanki i strukturze bieżnika.

Nokian H
Nokian H

Zastosowana w Nokian H mieszanka Cool Silica wpływa pozytywnie na zmniejszenie oporów toczenia, co za tym idzie na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Rozwiązanie idealnie wpisujące się w przyjazny środowisku wizerunek firmy Nokian.

Skład pozwala na zachowanie właściwości w szerokim zakresie temperatur. Nawet podczas stosunkowo niskich (jak na opony letnie) temperatur.

Opona Nokian H charakteryzuje się asymetrycznym przekrojem rzeźby. Konstrukcja posiada cztery szerokie kanały obwodowe, które skutecznie ewakuują wodę z powierzchni kontaktu.

Dno i ścianki kanałów są polerowane, co dodatkowo wpływa na skuteczność zastosowanego mechanizmu.

Środkowa część opony jest wyjątkowo sztywna, co wpływa pozytywnie na zachowanie w zakręcie oraz w trakcie hamowania na suchej powierzchni.
W rzeźbie bieżnika zastosowano rozwiązanie zwane Splashstopper. Zmniejszono w ten sposób ilość wody rozpryskiwanej na boki, co zwiększa bezpieczeństwo.

Opona produkowana jest w indeksach prędkości H i średnicy osadzenia od 14" do 16", wysokości profilu od 55 do 65 i szerokości od 175 do 215.

Pirelli Cinturato P7

W skład gamy opon Cinturato wchodzą trzy rodziny: Cinturato P4, P6 i P7.

Różnica dotyczy rozmiaru i klasy pojazdu, dla którego przeznaczony jest określony rozmiar.

Pirelli Cinturato P7
Pirelli Cinturato P7

Model P7 to nowa, letnia opona, łączącą troskę o naturalne środowisko z wysokimi osiągami. Jest to wyjście Pirelli naprzeciw nowoczesnym trendom.
 
Mieszanki zastosowane do produkcji opony nie zawierają szkodliwych dla środowiska olei aromatycznych. Ograniczona została również emisja CO2. Oprócz względów ekologicznych, zastosowane materiały wpływają na poprawę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni.

Asymetryczny wzór bieżnika został wyposażony w cztery obwodowo biegnące kanały. Ich zadaniem jest ewakuacja wody na mokrej jezdni.

Klocki w każdym żebrze mają inny kształt. Ich projekt zapewnia równomierne zużycie, wysoki komfort akustyczny i mechaniczny. Zaletą opony jest zastosowana mieszanka odpowiednio dobranych polimerów.

Opona dostępna jest w szerokościach od 205 do 245, średnicach felgi od 16 cali do 18 cali i profilach od 60 do 40.

Opona otrzymała homologację na pierwsze wyposażenie miedzy innymi od takich producentów jak Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes czy Volvo.



Pirelli Cinturato P6

Cinturato P6 to model przeznaczony dla aut klasy średniej.
 
W oponie zrezygnowano z rzeźby asymetrycznej.  W zastosowanej rzeźbie symetrycznej wykorzystano cztery obwodowe kanały, których zadaniem jest odprowadzanie wody z drogi.

Pirelli Cinturato P6
Pirelli Cinturato P6

 Centralny pas bieżnika jest wyjątkowo sztywny. Gwarantując utrzymanie ciągłego kontaktu z drogą oraz wysoką stabilność, nawet w czasie szybkiej jazdy.
Odpowiedni kształt i profilowanie pozostałych bloków  odpowiada za trakcję i hamowanie.

Opona produkowana jest w indeksach prędkości T, H, V i średnicy osadzenia od 14" do 16", o wysokości profilu od 50 do 65 i szerokości od 145 do 205.
Znajduje się na oryginalnym wyposażeniu w takich producentów jak Seat oraz Volkswagen.

Uniroyal Rain Expert

Marka Uniroyal słynie z produkcji opon sprawdzających się na mokrej nawierzchni. Model RainExpert posiada kierunkową rzeźbę bieżnika w kształcie litery „V”.

Uniroyal Rain Expert
Uniroyal Rain Expert

 Klocki układające się w kształt litery V tworzą (w zależności od szerokości czoła) trzy lub cztery kanały obwodowe. Jest to bardzo dobre połączenie mające na celu efektywną ewakuację wody.

Rowki mają ponadto specjalny, podwójnie wklęsły kształt. Zastosowanie tego rozwiązania zapobiega powstawaniu wirów, zakłócających usuwanie wody.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest dodatkowy, trzymilimetrowy wskaźnik zużycia – wyższy niż standardowe TWI. Wykorzystanie takiego rozwiązania zmniejsza zagrożenie aquaplaningiem. Między klockami bieżnika znajdują się niewielkie kostki gum, które wskazują, że choć opona może być jeszcze użytkowana zgodnie z prawem, warto pomyśleć o wymianie. Symbolem wskaźnika jest kropla wody na barku opony.

Opony Uniroyal RainExpert dostępne są w 78 rozmiarach od 13 do 16 cali średnicy i w szerokościach od 135 do 235 mm.
 

Komentarze

seba seb 22 maja 2011

A co powiecie na temat opon Toyo Proxes CF-1 Ma homologacje Audi jako na pierwszy montaż do Audi rs

seba seb 22 maja 2011

Toyo R1R zapomniałem o tej oponie godna polecenia ( szczególnie godna polecenia)

Jaca 24 maja 2011

Jestem pod kreską ale muszę kupić pilnie coś! Proponują coś takiego NEXEN CP 641. Czy ktoś może dać mi jakiś komentarz do tej opony.

kw99 17 listopada 2011

Jeździłem na toyo a obecnie na re50a opona bardzo podoban jeśli chodzi o właściwości trakcyjne na suchym. Jeśli chodzi o mokrą nawierzchnię zdecydowanie BRIDGESTONE

GTi 19 kwietnia 2012

Kozackie są Toyo T1R! W rajdach na nich z kolegą lataliśmy - sucho i deszcz - SUPER!

Dodaj komentarz



Sklep

Wyszukiwarka

Opony do pojazdu